08/03/24

Moja krótka biografia

Urodziłem się w 1980 roku w Bielsku-Białej. Całe życie jestem związany z Oświęcimiem. Ukończyłem Szkołę Podstawową nr 1 im. Królowej Jadwigi oraz Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Konarskiego. Ukończyłem także studia magisterskie na kierunku elektrotechnika na Politechnice Opolskiej roku oraz studia podyplomowe Automatyka elektroniczna na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Od 2008 roku związany byłem z „Komitetem społecznym do spraw uporządkowania rozwiązań komunikacyjnych w rejonie ul. Pod Olszyną w Oświęcimiu”, które udanie postulowało między innymi budowę ulicy Ceglanej oraz walczyło o zabezpieczenie interesów mieszkańców Starych Stawów w związku z budową południowej obwodnicy miasta.

W latach 2014-2018 byłem zastępcą przewodniczącego Rady Osiedla „Stare Stawy”, w latach 2017-2019 członek Komitetu Rewitalizacji Miasta Oświęcim. Kandydowałem dwa razy do Rady Miasta Oświęcim w 2014 (KWW Mirosława Wasztyla) oraz 2018 roku (KWW KOS 2018). Kandydowałem do Sejmu RP w wyborach parlamentarnych w 2023 z KKW Trzecia Droga Polska 2050 Szymona Hołowni – Polskie Stronnictwo Ludowe „Trzecia droga”, gdzie z dziesiątego miejsca uzyskałem 1202 głosy.

W latach 2017-2019 byłem wiceprezesem Stowarzyszenia Auschwitz Memento znanego z wielu działań na rzecz popularyzacji historii i najbardziej znanego z akcji „Projekt: Pilecki”. Akcja ta to szereg różnych wydarzeń upamiętniających postać rtm. Witolda Pileckiego zwieńczonych realizacją filmu „Pilecki”, który premierę miał w 2015 roku w Muzeum Powstania Warszawskiego w obecności Prezydenta RP Andrzeja Dudy. Akcja „Projekt: Pilecki” została uhonorowana nagrodą Wydarzenie Historyczne Roku przez Muzeum Historii Polski i innymi wyróżnieniami. Stowarzyszenie jest też znane z działań na rzecz upamiętnienia oddziału Armii Krajowej „Sosienki” z okolic Oświęcimia, a także zbrodni piaśnickiej w Piaśnicy na Pomorzu.

Ponadto od ponad 30 lat związany jestem z Amatorskim Klubem Filmowym „Chemik” przy OCK Oświęcim. Od kilku lat prowadzę blog poświęcony oświęcimskim sprawom oswiecimski-nieregularnik.blogspot.com.

Od początku swojej kariery zawodowej jestem pracownikiem największych międzynarodowych koncernów na stanowiskach związanych z przygotowaniem ofert przetargowych,  wycenami inwestycji oraz ich przygotowaniem.

Jestem żonaty i ojcem dwóch córek. 

Podziękowanie

Kampanijny kurz opadł, banery już pościągane. Pozostało oficjalnie zakończyć kampanię. Chciałbym pogratulować zwycięzcy wyborów prezydenckic...